عکاسی تبلیغاتی؛ سبک دیگری از عکاسی است؛ که برای ثبت تصویر؛ از خدمات یا محصولات؛ برای فروش استفاده می کند.
در عکاسی تبلیغاتی؛ هنر و خلاقیت عکاس است؛ که نظر مشتری را جلب می کند.
عکاس؛ با ایده پردازی؛ و خلق تصاویری جذاب؛ جهت فروش بیشتر؛ تلاش می کند.
در این سبک عکاسی، توجه مخاطب به جای نوشته ها بیشتر سمت عکس جلب می شود.
برای اینکه در سبک تبلیغاتی موفق باشید؛ و بتوانید تصاویر خلاقانه و پر مفهومی را ثبت کنید؛ لازم است که اصول و ویژگی های این عکاسی را بدانید؛ و هنگام عکس برداری رعایت کنید.
شما می توانید در سایت میهن شات؛ عکس های خود را به اشتراک گذاشته؛ و به فروش برسانید.
عکاسی تبلیغاتی چیست؟
عکاسی تبلیغاتی، شامل عکاسی از محصولات و خدمات است. علاوه بر داشتن کیفیت؛ باید جالب و جذاب باشد؛ تا علاوه بر جلب نظر مشتری؛ آن ها را به سمت خرید سوق دهد.
انواع عکاسی تبلیغاتی
این سبک عکاسی را می توان به دسته های مختلفی تقسیم کرد، که در ادامه شما را با چند نوع کاربردی آن آشنا می کنیم.
سبک زندگی عکاسی تبلیغاتی:
در این سبک، وسایل زندگی و نوع زندگی توسط سوژه بیان می شود. با گسترش شبکه های اجتماعی، عکاسی سبک زندگی رونق یافته است.
عکاس، باید برای ثبت این نوع تصاویر علاقه زیادی داشته و پر انرژی باشد.
هدف این سبک؛ ثبت وقایع زندگی در حال وقوع؛ بدون تحریف است. یکی از راه های موفقیت عکاسی سبک زندگی، توجه به جزئیات است.
عکاسی از محصولات:
خلاقانه ترین سبک عکاسی تبلیغاتی است. شامل عکاسی از تمام محصولات موجود در بازار است.
عکاس این سبک باید مهارت لازم را داشته باشد؛ تا بتواند محصول شما را به بهترین شکل معرفی؛ و نظر مشتری را جلب کند.
عکاسی مدلینگ:
این سبک، برای تبلیغات و فروش انواع بِرند های پوشاک، زیور آلات، اکسسوری و… به کار می رود و تصاویر باید کیفیت بالایی داشته باشند.
این سبک؛ به دلیل محبوبیت؛ و داشتن طرفداران زیاد؛ و گسترده بودن؛ می تواند سبک مستقلی در عکاسی باشد.
عکاسی تبلیغاتی از غذا:
برای تبلیغات و جذب مشتری برای بیرون بر ها، رستوران ها و کافی شاپ ها استفاده می شود؛ و عکاس با به نمایش گذاشتن دسرها، نوشیدنی ها و غذا به صورت جذاب؛ نظر مشتری را جلب می کند.
هرچه در تصاویر احساس بیشتر باشد، مخاطب بیشتر جذب می شود.
عکاسی توریسم یا سفر:
هدف این نوع عکاسی معرفی جاذبه های گردشگری و ترغیب افراد برای سفر به این مکان ها است.
عکاسی سهام:
عکس سهام، مجموعه ای از تصاویر و گرافیک های فروخته شده توسط عکاسان است. گاهی به جای گرفتن عکاس؛ برای سرعت عمل بیشتر؛ و زمان کمتر؛ از این عکس ها برای تبلیغات استفاده می شود.
هدف از عکاسی تبلیغاتی
نشان دادن کالا و محصولات به بهنرین شکل ممکن؛ و جلب نظر مشتری؛ و ترغیب برای خرید کالا؛ هدف عکاسی تبلیغاتی است.
ثبت تصاویر تبلیغاتی؛ باید به نوعی جذاب و پرشور باشد؛ و همچنین مفهوم و پیام آن ها؛ باید واضح و مختصر باشد.
نکات ضروری در عکاسی تبلیغاتی
عکاسی تبلیغاتی، مثل بقیه سبک ها نیاز به رعایت کردن یک سری از اصول و نکات ضروری دارد تا بتوانید در نهایت تصاویری با مفهوم و زیبا ثبت کنید.
می توانید در سایت میهن شات؛ عکس های خود را به اشتراک گذاشته؛ و به فروش برسانید.
در ادامه شما را با این اصول و نکات آشنا می کنیم.
استفاده مناسب از عمق میدان در عکاسی تبلیغاتی:
یکی از نکات مهم در این سبک عکاسی است. عکاس با توجه به موضوع سوژه، باید عمق میدان مناسب را در نظر بگیرد. به طور مثال جهت تاکید بر کل عکس، باید عمق میدان را زیاد کند.
استفاده از ترکیب بندی:
قابلیت به نمایش گذاشتن تصویر یا سوژه؛ و همچنین به کار بردن الگوها، فضا و خطوط؛ به طوری که همگی به نوعی تاثیر گذار؛ به هم مرتبط شوند؛ را ترکیب بندی می گویند.
هر عکاس می تواند با ایجاد ترکیب بندی درست و کامل، تاثیر زیادی بر تصاویر ثبت شده بگذارد. برای نمایش بهتر اسم محصول از ترکیب بندی استفاده می شود.
استفاده درست از سایه ها:
وقتی عکسی که ثبت می کنید بدون سایه باشد، واضح تر و اثر گذار تر است. اما گاهی عکاس می تواند با ارزیابی شرایط از سایه ها در ثبت تصاویر استفاده کند.
استفاده از فضای مناسب در عکاسی تبلیغاتی:
داشتن فضای کافی در این عکاسی کمک می کند، که جای بیشتری برای مانور داشته باشید.
توجه به رنگ در تصاویر:
در مبحث عکاسی رنگ مهم است. هر رنگ در تصاویر حس خوبی را به مخاطب القا می کند.
لوگوی شرکت ها ممکن است تک رنگ یا چند رنگی باشد؛ که بازی با رنگ ها؛ در جذاب بودن تصاویر؛ کمک زیادی می کند.
اهمیت دادن به نورپردازی:
این سبک عکاسی در استودیو یا مکان های بسته بیشتر انجام می شود. لازم است که به نورپردازی توجه شود. نورپردازی درست؛ و استفاده از وسایل جانبی؛ مثل رفلکتور یا فیلتر پلاریزه؛ کمک زیادی در ثبت تصاویر با کیفیت می کند.
بسته به اینکه عکاسی تبلیغاتی از غذا باشد یا زیور آلات استفاده از نور متفاوت است.
در عکاسی از زیور آلات؛ جهت جذاب تر شدن و درخشش بیشتر نگین ها؛ از نور تیز استفاده می شود؛ اما در عکاسی از محصول؛ از نور نرم استفاده می شود.
استفاده از ابزار های خوب:
هنگام عکاسی علاوه بر دوربین خود، هر چه لوازم جانبی و ابزار خوب داشته باشید، بهتر به نتیجه مطلوب می رسید.
در عکاسی تبلیغاتی یکی از ابزار خوب؛ داشتن لنز ماکرو است؛ که در عکاسی از فاصله نزدیک؛ کمک می کند.
توجه به نور روز و طبیعی:
هنگام عکاسی در مکان بسته یا محیط داخلی، استفاده از نور طبیعی کمک زیادی به کیفیت تصاویر می کند.
توجه و دقت به نکات:
عکس تبلیغاتی حاوی یک پیام است. ریز ترین جزئیات در تصویر بر روی مخاطب تاثیر می گذارد. لازم است که به نکات توجه داشته باشید تا تصاویر بهتری ثبت کنید.
جمع بندی
عکاسی تبلیغاتی کمک بزرگی برای شرکت ها؛ موسسات خدماتی؛ تولید کنندگان وسایل مختلف و محصولات و بِرند های مختلف است.
با ثبت تصاویر تبلیغاتی درست؛ می توان نظر بیننده را جلب کرده؛ و او را برای خرید ترغیب کرد.
داشتن خلاقیت؛ و به کار گرفتن اصول مهم؛ به شما در ثبت تصاویر واضح و جذاب؛ کمک می کند.
با مراجعه به سایت میهن شات؛ می توانید عکس های خود را به اشتراک گذاشته؛ و به فروش برسانید.