یکی از راه های ارزشمند برای جذب مشتری، عکاسی از محصولات است.
برای اینکه بتوانید محصولات خود را از طریق فروشگاه اینترنتی به فروش برسانید، باید تصاویر شما واضح، جذاب و با کیفیت باشند.
هنگام عکاسی از محصولات؛ باید علاوه بر تجهیزات؛ فضای مناسب؛ و نورپردازی کافی داشته باشید؛ تا بتوانید تصاویر بهتری ثبت کنید.
لازم است با نکات و اصول این عکاسی آشنا شوید؛ تا به نتیجه دلخواه که؛ جلب نظر مشتری؛ و اعتماد آن به خرید اینترنتی است؛ برسید.
اگر علاقه مند به دیده شدن عکس های خود توسط مخاطب هستید؛ می توانید به مرجع دانلود عکس؛ سایت میهن شات در شهر اصفهان؛ مراجعه کنید؛ عکس های خود را به اشتراک گذاشته؛ و به فروش برسانید.
تجهیزات عکاسی از محصولات
برای عکس برداری از محصولات فروشگاه اینترنتی، لازم است که ابتدا تجهیزات مورد نیاز را فراهم کنید تا بتوانید تصاویر دلخواه را ثبت کنید.
در ادامه شما را با این تجهیزات این سبک عکاسی آشنا می کنیم.
• دوربین عکاسی در عکاسی از محصولات:
یکی از تجهیزات مهم و ضروری در این سبک عکاسی، دوربین عکاسی است.
برای قرار گرفتن عکسِ محصولات بر روی سایت؛ و فروش به صورت آنلاین؛ دوربین بدون آینه یا DSLR؛ که رزولوشن مناسبی داشته باشد؛ کفایت می کند.
هر چه رزولوشن دوربین شما بالاتر باشد؛ تصاویر شفاف تر خواهند بود؛ اما آپلود آن ها زمان بیشتری می برد.
• تهیه لنز مناسب:
در ابتدا شاید نیاز به لنز خیلی قوی و قیمت بالا نداشته باشید.
نکته مهم این است که برای عکاسی از محصولات باید لنز ماکرو داشته باشید.
می توانید لنز زوم با قابلیت ماکرو تهیه کنید، که کارایی بیشتری داشته باشد.
اگر دارای برند خاصی هستید می توانید برای تبلیغات و جلب نظر مشتریان به سایت عکاسی میهن شات که سایت حرفه ای در زمینه عکس در ایران و در شهر اصفهان است مراجعه کنید تا کارشناسان این تیم شما را راهنمایی کنند.
• تهیه سه پایه جنس خوب:
یکی از ابزار مهم برای عکاسی از محصولات، تهیه سه پایه با جنس خوب است.
با داشتن سه پایه؛ به راحتی و بدون لرزش؛ می توانید عکاسی کنید؛ و همچنین قاب و کادربندی شما؛ ثابت خواهد بود.
• تهیه سافت باکس خوب:
بسته به نوع سوژه خود، می توانید برای عکاسی از سافت باکس استفاده کنید.
سافت باکس انواع مختلفی دارد، که طرح مستطیلی ان برای این نوع عکاسی مناسب تر و بهتر است.
مزیت سافت باکس این است که به دلیل داشتن گرید، از پخش نور جلوگیری می کند.
• تهیه فلاش اکسترنال نورپردازی:
یکی از عامل های مهم در این سبک عکاسی، نورپردازی است.
برای اینکه بتوانید از محصولات عکس های بهتری بگیرید، می توانید فلاش اکسترنال نور تهیه کنید.
هنگامی که تجهیزات نورپردازی تهیه می کنید؛ حتما پایه نور خریداری کنید؛ که در هنگام کار راحت باشید؛ و وسایل شما آسیبی نبیند.
• تهیه دمنده برای رفع غبار:
برای پاک کردن گرد و غبار از روی محصولات بدون لمس آن ها، می توانید از دمنده استفاده کنید.
دمنده به صورت حبابی شکل است، که با فشار دادن آن هوا خارج می شود.
• تهیه رفلکتور در عکاسی از محصولات:
یکی دیگر از ابزار های کاربردی این سبک رفلکتور است. به شما کمک می کند که نور بهتری را برای عکاسی تامین کنید.
رفلکتور در رنگ های متفاوت در بازار موجود می باشد و با بازتاب نور کمک به تامین نور می کند.
اطلاعات بیشتر در رابطه با رفلکتور را می توانید با کلیک بر روی آن مطالعه کنید.
نکات مهم در عکاسی از محصولات
هنگام عکاسی از محصولات برای فروشگاه اینترنتی، عکسی که ثبت می کنید باید جذاب و خیره کننده باشد.
همچنین باید تصاویر نظر مشتری را جلب کنند. در ادامه شما را با نکات آن آشنا می کنیم.
• از زاویه های گوناگون عکس بگیرید:
به دلیل اینکه در خرید آنلاین از فروشگاه های اینترنتی مشتری نمی تواند محصول را از نزدیک ببیند، لازم است که از زاویه های مختلف عکاسی کنید.
وقتی از تمام زوایا عکاسی می کنید، تمام جزئیات برای بیننده قابل مشاهده است.
• انتخاب بسته بندی خاص در عکاسی از محصولات:
شما می توانید علاوه بر عکس برداری از محصولات، از بسته بندی آن هم عکاسی کنید.
دیدن نوع بسته بندی؛ به مشتری این اطمینان را می دهد؛ که بسته خود را سالم تحویل خواهد گرفت.
• قرار دادن دوربین بر روی سه پایه:
هنگام عکاسی با استفاده از سه پایه می توانید به راحتی از سوژه مورد نظر خود عکاسی کنید بدون اینکه لرزشی احساس شود.
همچنین به شما کمک می کند سرعت شاتر طولانی تری داشته باشید و در نتیجه تصاویر شارپ تر باشند.
• توجه به نور در هنگام عکاسی از محصولات:
لازم هنگام عکاسی به منبع نور و همچنین زاویه نور توجه کنید.
بسته به سوژه؛ از یکی از زوایای نور؛ صفر، ۴۵ یا ۹۰ درجه استفاده کنید؛ و می توانید برای تعادل نور؛ تامین نور؛ و همچنین تعادل سایه ها؛ از ابزار های نورپردازی کمک بگیرید.
• انتخاب پس زمینه مناسب که سوژه برجسته باشد:
از آن جایی که هدف از عکاسی، جلب نظر مشتری است باید از پس زمینه مناسب استفاده کنید.
بهتر است پس زمینه در این سبک عکاسی سفید و تمیز باشد تا از حواس پرتی جلوگیری کند.
بسته به سوژه می توانید از پس زمینه های تیره یا طوسی استفاده کنید. اما در عکاسی از محصول پس زمینه سفید و روشن بهترین پس زمینه است.
• بازی با ترکیبات در عکاسی از محصول:
چیدمان عناصر و ترکیب در تصویر همدیگر را تکمیل می کنند. برای جذاب تر شدن تصاویر خود ترکیب و چیدمان را در نظر بگیرید.
• استفاده از توضیحات برای تصاویر:
بعد از ثبت عکس با کیفیت، واضح و جذاب از محصولات می توانید از توضیحات جذاب و کامل برای تصاویر استفاده کنید.
در نظر داشته باشید که توضیحات کوتاه و مفید باشد و برای تصاویر خود متن جایگزین استفاده کنید.
• ترکیب محصولات با اشیایی دیگر:
برای اینکه عکس های شما از محصولات جذاب تر باشد می توانید از اشیا و وسایل دیگر مثل گل خشک یا گیاه به غیر از محصول استفاده کنید.
توجه داشته باشید که تعادل را حفظ کنید تا سوژه برجسته تر باشد.
• ویرایش تصاویر ثبت شده:
به کمک نرم افزار های موجود می توانید بعد از عکاسی تصاویر خود را ویرایش کنید.
نرم افزار فتوشاپ کاربردی ترین نرم افزار برای ویرایش است.
به کمک آن می توانید رنگ تصاویر را تنظیم کنید پس زمینه را تغییر دهید و از فیلتر های جذاب استفاده کنید.
تشخیص زاویه درست برای عکاسی
یکی از فاکتور مهم در عکاسی از محصولات زاویه عکاسی است.
برای اینکه بتوانید بیشتر نظر مشتری را جلب کنید لازم است از زوایای مختلف عکس بگیرید.
برای عکاسی محصول سه زاویه عکاسی داریم که در ادامه شما را با آن ها آشنا می کنیم.
زاویه ۴۵ درجه: از این زاویه می توانید برای عکاسی از لوازم خانگی، اسباب بازی و … استفاده کنید. هنگام خرید برای مشتری ابعاد محصول مهم است.
زاویه صفر درجه: در این حالت دوربین با سوژه در یک سطح می باشند. برای عکاسی از محصولات ایستاده مثل لوازم آرایشی و بطری مناسب است.
زاویه ۹۰درجه چشم پرنده یا از بالا به پایین: می توان گفت بهترین زاویه برای عکس برداری از محصولاتی مثل لوازم آشپزخانه، زیور آلات ، باکس و جعبه می باشد.
متوجه شدید که برای فروشگاه اینترنتی؛ و ثبت عکس؛ باید از تمام زاویه های محصول عکاسی کنید؛ تا علاوه بر نشان دادن جزئیات؛ نظر مشتری بیشتر جلب شود.
اهمیت نورپردازی در عکاسی از محصولات
برای عکاسی از محصولات باید تسلط کافی بر چگونگی نور و نورپردازی داشته باشد.
همچنین تنها از یکی از منابع نور طبیعی یا مصنوعی استفاده کنید. می دانید که نور به دو دسته نرم و سخت دسته بندی می شود.
برای این سبک عکاسی بهتر از نور نرم( نوری که سایه های بد را حذف می کند و از همه جهات سوژه را روشن می کند) استفاده کنید.
هنگام نورپردازی؛ باید به کمک تجهیزات نور؛ از سایه های زننده در سوژه جلوگیری کنید؛ تا بیننده؛ بتواند جزئیات محصول را؛ به راحتی مشاهده کند.
با استفاده از منبع نور طبیعی یا مصنوعی در پس زمینه، می توانید محصول خود را برجسته تر کنید و بیشتر نظر مشتری را جلب کنید.
دلیل اهمیت یک عکس با کیفیت از محصول چیست؟
زمانی که شما یک تصویر خوب و با کیفیت از محصولات خود آماده می کنید برابر با جذب هزار مشتری است.
در خرید اینترنتی اعتماد مشتری مهم است؛ اگر عکس های شما با کیفیت باشد؛ به شما در فروش اینترنتی و آنلاین؛ کمک زیادی می کند.
در فروش اینترنتی محصولات؛ فروشگاه و سایتی موفق است؛ که از محصولات خود؛ عکس های واقعی؛ با کیفیت و جزئیات کامل؛ می گذارد.
می توان گفت عامل موفقیت در فروش محصولات، ثبت عکس های با کیفیت است.
برای این موضوع شما باید بر روی ابزار و تجهیزات تخصصی این سبک من جمله سافت باکس، رفلکتور، لنز مناسب و دوربین عکاسی خوب سرمایه گذاری کنید.
جمع بندی
عکاسی از محصولات امروزه کاربرد زیادی در معرفی فروشگاه های اینترنتی دارد.
وقتی تصاویر با کیفیت باشند افراد بیشتری جذب می شوند و فروش بیشتر خواهد شد.
یکی دیگر از راه های جذب مشتری داشتن خلاقیت هنگام عکاسی است. هنگام عکاسی می توانید با اضافه کردن چاشنی خلاقیت تاثیر بیشتری بر روی بیننده بگذارید.
شما می توانید در سایت مرجع فروش عکس؛ سایت عکاسی میهن شات؛ مجموعه عکس های خود را به اشتراک گذاشته؛ و به فروش برسانید.