استفاده از لنزهای مناسب و با کیفیت در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مهم است.
لنزهای استفاده شده؛ هرچه ساختار و کیفیت بهتری داشته باشند؛ تاثیر بیشتری را در کیفیت تصاویر خواهند داشت.
برای اینکه بتوانید لنز های مناسب برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی تهیه کنید، باید اطلاعات لازم در مورد ویژگی ها و امکانات آن ها داشته باشید.
لنز های عکاسی صنعتی در سبک های عکاسی تاثیر گذار هستند.
شما می توانید در وب سایت عکاسی میهن شات؛ که سایت مرجع فروش عکس در ایران و در شهر اصفهان است؛ مجموعه عکس های خود را به اشتراک گذاشته؛ و به فروش برسانید.
بهترین لنزهای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
در عصر تکنولوژی و دنیای عکاسی، لنزهای فراوانی با کیفیت و قابلیت های متفاوتی تولید شده است.
برخی از لنزها به دلیل کارایی زیاد برای اکثر سبک های عکاسی استفاده می شوند.
ملاک مهم انتخاب لنز، سبک عکاسی و سوژه عکاسان است.
برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی (تجاری) با توجه به سوژه، باید لنز مناسب را انتخاب کنید.
به طور مثال برای عکاسی از جواهرات و زیور آلات نیاز به یک لنز ماکرو دارید.
می توانید از لنز های تله یا زوم ،زاویه باز یا واید، پرایم یا فیش آی در عکاسی صنعتی استفاده کنید.
لنز زوم با محدوده فاصله کانونی ۲۴ تا ۷۰ میلی متر بهترین و مناسب ترین گزینه برای عکاسی صنعتی از محصولات است.
دوربین مناسب برای عکاسی صنعتی
یکی از حرفه های کاربردی؛ در تبلیغات مشاغل و کسب و کارها ؛که در فروش و رونق مشاغل خدماتی و دولتی تاثیر مستقیم دارد؛ عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است.
برای داشتن عکس های با کیفیت و جلب نظر مشتری لازم است با لنزها و دوربین های مناسب عکاسی کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.
در ادامه شما را با چند دوربین مناسب برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آشنا می کنیم.
دوربین Sony Alpha a6000:
این دوربین با داشتن فیلتر shock-proof برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی مناسب است.
به دلیل وجود فیلتر؛ جزئیات تصویر را به چالش می کشد؛ و از هر بافت و سطح عکس می گیرد.
این دوربین به لمس حساس نیست و به صورت افقی حرکت نمی کند.
مزایای این دوربین شامل:
- تصویر برداری به صورت LED
- سبک و کوچک است.
- دارای فوکوس خودکار برای ثبت عکس واضح است.
دوربین Nikon D7200:
به دلیل امکاناتی که این دوربین دارد ، تصاویر با وضوح بالا ثبت می شوند.
این دوربین، بهترین دوربین در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی است و دقت بالایی دارد.
انتخاب لنز مناسب در عکاسی تبلیغاتی
برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی با توجه به نوع سوژه می توانید لنز مناسب را انتخاب کنید.
در ادامه شما را با چند لنز مناسب برای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی آشنا می کنیم.
لنز نیکون AF-S FX NIKKOR 50mm f/1.8
این لنز با فاصله کانونی ثابت ۵۰ میلی متر، جزء لنزهای محبوب است. کیفیت تصویر و قیمت خوبی دارند.
برای عکاسی از محصولات، وقتی که سوژه همراه با چیدمان باشد مناسب است.
لنز سیگما f/4 24-105mm ART
با کمک این لنز در بازترین حالت می توانید زاویه دید مناسبی برای عکاسی طبیعت و معماری داشته باشید.
لنز کنون EF 100mm f2.8L Macro
یک گزینه عالی برای عکاسی ماکرو است. یکی از مزیت های این لنز داشتن قابلیت فوکوس سریع است.
با فوکوس سریع، عکاسی از سوژه های در حال حرکت راحت تراست. برای عکاسی پرتره هم مناسب است.
در ادامه چند نمونه لنز دیگر را به اختصار نام می بریم.
- لنز نیکون ۲۴-۷۰mm f2.8E ED
- لنز سونی FE 90mm f2.8 Macro G OSS
- لنز کنون EF 50mm f1.4 USM
لنز مناسب برای عکس های تکراری در یک پروژه
عکاسی تعداد بالا از یک سوژه ثابت و تکراری نیاز به لنزی دارد که در وقت شما صرفه جویی کند.
در این حالت استفاده از یک لنز زوم برای عکاسی صنعتی در یک پروژه مناسب است.
در ادامه چند لنز مناسب را برای آشنایی شما نام می بریم.
Canon EF 24-105mm f/4L IS
Nikon AF-S NIKKOR 24-120mm f/4G ED VR
Sigma 24-105mm f/4 DG OS HSM Art
فاکتورهای انتخاب لنز های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
برای انتخاب لنز های عکاسی صنعتی لازم است فاکتور هایی را در نظر بگیرید تا در نهایت به نتیجه مطلوب برسید.
ملاک و فاکتورهای انتخاب لنزهای صنعتی شامل:
- شارپ بودن لنزها
- دیافراگم لنزها
- فاصله کانونی متغیر
شارپ بودن لنزها در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی:
با سنجش شارپنس تصاویر، دقت و وضوح جزئیات کیفیت لنزها تعیین می شود.
لنز شارپ از عدسی های با تکنولوژی نانو و کیفیت بالا ساخته شده و قیمت بالایی دارد.
هرچه کیفیت عدسی لنز مورد استفاده بالا تر باشد، تصاویر شما شارپ تر خواهد بود.
فاکتور مهم انتخاب لنز دیافراگم:
لنز ها با دیافراگم بین ۸ تا ۱۱ بیشترین شارپ دارند.
برای ثبت عکس های تبلیغاتی لازم است که بر روی سوژه تمرکز کنید و عمق میدان را کم کنید.
دیافراگم ۴/۱ ، ۸/۱ ،۸/۲ در عکاسی پرتره و عکاسی از مواد غذایی کاربرد دارد.
فاصله کانونی متغیر:
لنز ها با قابلیت تغییر فاصله کانونی، بهترین لنز های عکاسی صنعتی و تبلیغاتی هستند.
فاصله کانونی زیاد؛ با تاثیر در ثبت درست پرسپکتیو سوژه ها در عکاسی؛ فاکتور مهم لنز عکاسی صنعتی است.
به دلیل اینکه سوژه های عکاسی صنعتی دارای سایزهای متفاوت هستند به فواصل کانونی متفاوت نیاز است.
بهترین لنز برای عکاسی کارخانه ها در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
برای ثبت تصاویر از واحدهای صنعتی مثل کارخانه و کارگاه های تولیدی نیاز به لنز دوربین واید یا زاویه باز با فاصله کانونی متفاوت داریم.
در ادامه شما را با لنزهای مناسب برای عکاسی صنعتی از کارخانه آشنا می کنیم.
لنز فیش آی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی:
این لنز ها زاویه دید پهن و عریض ۱۸۰در جه دارند. لنز فیش آی مناظر را به دلیل اعوجاج زیاد کروی ثبت می کند.
اعوجاج لنز فیش آی برای ثبت تصاویر خلاقانه از واحد های صنعتی مناسب است.
عکس های هوایی با مضمون صنعت؛ مثل عکاسی از کشتی تجاری، مجتمع پتروشیمی و اسکله نفتی؛ نشان دهنده ابهت و وسعت؛ فعالیت های این واحدهای صنعتی است.
لنز واید در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی:
یکی از لنزهای کاربردی در عکاسی از واحد های تولیدی استفاده از لنز واید است.
لنز واید با زاویه باز کمک می کند که در تصاویر فضای بیشتری از خط تولید به نمایش گذاشته شود.
باز بودن زاویه این لنزها؛ علاوه بر امکان زوم برای خارج کردن عنصرهای اضافه از کادر؛ بخش تولیدی را پرقدرت نشان می دهد.
لنز های واید دارای اعوجاج تصویری هستند که می توانید به کمک نرم افزار های موجود تا حدودی ویرایش کنید.
لنزهای زوم یا تله در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی:
لنز زوم یا تله با فاصله کانونی زیاد برای عکاسی از بخش های صنعتی مناسب است.
به دلیل عمق کم لنز می توانید از مجموعه ها و فضاهای صنعتی، عکس های خلاقانه و عکس های انتزاعی بگیرید.
از عکسهای انتزاعی و خلاقانه می توانید برای پوسترهای تبلیغاتی و کاتالوگ ها استفاده کنید.
یکی دیگر از کاربردهای لنز تله در عکاسی از مجموعه های صنعتی مثل ذوب اهن است.
به دلیل حرارت زیاد نزدیک شدن به کوره ها خطرناک است. با کمک لنز تله می توانید به راحتی عکاسی کنید.
جمع بندی:
استفاده از لنزهای با کیفیت در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی، باعث می شود سطح کیفی سفارش ها بالا برود.
قبل از عکاسی از محصولات و واحد های صنعتی لازم است که با ویژگی های لنز ها آشنا باشید.
هر چه تصاویر صنعتی شما با کیفیت و خلاقانه باشند، نظر مشتری بیشتر جلب می شود.
شما می توانید در سایت میهن شات ،مجموعه عکس های خود را به فروش برسانید.